fbpx

Value Manager Ivan Turbin

Ivanin elämässä on vauhtia jopa niin, että nuorta miestä vähän hirvittää. Perheeseen on syntynyt ensimmäinen lapsi, autokin tuli hankittua, ensimmäinen ylennys Moment Makerista Spirit Leaderiksi ja hetken kuluttua jo toinen ylennys – Value Manageriksi. Ikää on mittarissa 26 ja ”taloon” Ivan on tullut tammikuussa 2015.

Puuseppä, sähkäri vai myyjä?

Koulutukseltaan Ivan on sähköasentaja ja puolisen vuotta tuli koulutusta vastaavaa työtä tehtyä. Toiset 6 kuukautta vierähti puusepän töitä tehdessä ja käsistäänkin kätevää miestä pyydettiin nikkaroimaan nukkekoteja Museoviraston nimiin. Luonnollinen siirtymä sähkötöistä ja puusepän hommista on tietenkin mennä ständille puhelinliittymiä kauppaamaan?

Oli siirtymä luonnollinen tahi ei, näin urakehitys Ivanin kohdalla joka tapauksessa eteni!

Myynti on rohkeudesta kiinni

Millaisia ajatuksia mielessä liikkui, kun siirryit käsillä tekemisestä myyntityöhön – eikö yhtään hirvittänyt?

”Myyntityöhän on perimmiltään rohkeudesta kiinni. En minä ajatellut niin kuin moni muu, että myynti on tyrkyttämistä. Olin se monen mielestä ehkä ärsyttävä kaveri cittarin käytävällä, joka arpalipukkeet kourassa tulee asiakkaan eteen kauppaamaan uutta puhelinliittymää ja myy siinä samalla puhelimenkin”, naureskelee Ivan.

Vakuutusmyyjäksi sattuman kautta

Savonlinnasta tie vei rakkauden perässä Pieksämäelle, jossa vakuutusalalla toimiva appiukko pian pyysi supliikkia savolaismiestä hommiin. Ivan näytti kyntensä ja saikin buukkauksia sovittua appiukon kalenteriin kiitettäviä määriä.

Onnistumisesta rohkaistuneena Ivan päätti hakea avoinna olevaan vakuutusmyyjän tehtävään Moment Groupille (tuolloin yritys tunnettiin vielä nimellä Midas Touch) ja loppu onkin historiaa.

”Vakuutusmyynti lähti mukavasti liikkeelle. Olin aiemmin piipahtanut kahdessa eri puhelinmyyntifirmassa, mutta nyt tuntui, että olin tullut paikkaan, jossa homma näytti paljon paremmalta, laadukkaammalta”, Ivan muistelee kokemustaan uudesta työnantajastaan.

Sarkasmia vai olenko oikeasti hyvä?

Ensimmäisenä työpäivänä Ivan sai naulattua viisi vakuutuskauppaa lukkoon ja työkaverit siitä onnittelivat.

”Ihmettelin, että olenko oikeasti hyvä vai onko tämä työkavereilta sarkasmia”, Ivan kertoo.

Savossa kun ollaan, niin eihän sitä voi koskaan varmaksi tietää…

Puhe osoittautui ihan aidoksi ja Ivan löysi pian itsensä uusien projektien parista. Tekninen osaaminen auttoi etenemistä ja yksi asia johti toiseen ja puolen vuoden jälkeen aloittamisesta Ivan huomasikin jo olevansa ”10-agentti”, joka nykyisin tunnetaan nimellä Spirit Leader.

Lisää vastuuta asiakkuuksista

Meitä töitten tekijöitä on monenlaisia. Toisille riittää hyvin, että tekee annetut tehtävät ja sitten on lupa jäädään leppoisasti odottamaan seuraavaa tehtävää. Lisäksi löytyy Ivanin tyylisiä kavereita, jotka ottavat aktiivisesti lisää työtä hoidettavaksi, kysyvät niin Moment Makerilta kuin Value Managereilta, jos ei jotain asiaa osaa. Ja hupsista! Hetken kuluttua huomaakin, että itse asiassa tulee tehtyä jo paljon enemmän kuin esim. Spirit Leaderin vastuulle edes kuuluisi.

Nimitys Value Manageriksi oli käytännössä muodollisuus. Ivan oli jo ottanut isomman roolin ja hoisi suhteellisen itsenäisesti jo kokonaisia asiakkuuksia. Tästä luonteva steppi olikin korjata titteli ajan tasalle ja sen suuremmitta seremonioitta Ivan nimitettiin 1.9.2018 alkaen Pieksämäen toimiston Value Manageriksi, Jani Mannisen ja Juha Björkengrenin kollegaksi.

Ylitetään asiakkaan odotukset

Missä monipuolinen Ivan näkee itsensä tulevaisuudessa?

”En välttämättä ole enää suoraan myynnin parissa. Saan onnistumisen tunteen, kun huomaan, että työntekijät lähtevät mielellään tekemään hommaa. Tykkään kouluttaa ja ohjeistaa meidän Moment Makereita. Toisekseen nautin, kun asiakas on tyytyväinen. Tarkennettuna silloin, kun ylitettiin asiakkaan odotukset”, Ivan kertoo.

Kun asiakasrajapinnasta saadaan oikein kommunikoimalla vietyä tietoa asiakkaalle, on aidosti mahdollista kehittää asiakkaan liiketoimintaa, antaa lisäarvoa.

”Kyllä asiakkaita kiinnostaa kuulla esimerkiksi mitä palautetta heidän verkkosivuistaan annetaan. Joskus se pienen buttonin lisääminen verkkosivulle tai tekstiviestimahdollisuuden lisääminen palveluun vie asiakaskokemusta taas pari askelta parempaan suuntaan”, tietää Ivan kertoa.

Onnittelut Ivanille nimityksestä ja menestystä työhön niin Moment Makereiden kuin asiakkaiden parissa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.