fbpx

Työssä ja työstä oppiminen

Minulla on vuosien kokemus telemarkkinointityöstä. Olen hoitanut kymmeniä eri kampanjoita, joissa tuotteet vaihtelevat laidasta laitaan. Välillä varaan koeajoja luxusautoihin, toisena päivänä myyn edullisia sähkösopimuksia kuluttajielle ja kolmantena päivänä vakuutuksia.

Työ on mielenkiintoista ja aina uuden kampanjan alkaessa opin itsekin uutta. Se pitää työn tekemisen mielenkiintoisena!

Juuri kun luulin myyneeni kaikkea, niin sain mahdollisuuden myydä hammasharjoja!

Projekti oli mielenkiintoinen ja tehtäväni oli myydä sähköhammasharjoja suomalaisille. Minulle tärkeintä on oppia ymmärtämään tuotteen tuomat hyödyt asiakkaalle ja kertoa niistä kuluttajille. Pidän kuitenkin aina mielessä myynnin eettisen puolen, enkä lähde myymään mitään väkisin – en halua, että asiakasta jää jälkikäteen kauppa harmittamaan! Tämä sama eettisyys pätee kaikilla Moment Makereilla. ”Tuloksellisia kohtaamisia” on sloganimme eikä niitä tehdä asiakkaita huiputtamalla.

Miten totuttu tapa vaihtuu uuteen?

Sähköhammasharja poistaa 100% enemmän plakkia kuin vanhan mallinen ”käsin hankaava” versio, joten myynninhän pitäisi olla lastenleikkiä!

Ei se mennyt ihan niin… Haastavinta projektissa oli myydä juuri tälle kohderyhmälle, niille ihmisille, jotka eivät käytä sähköhammasharjaa vaan sitä perinteistä manuaaliversiota. Todella kinkkistä saada vakuutettua ihmistä tekemään asioita eri tavalla kuin mihin he ovat tottuneet. Tämä kohdeyleisö tuntui vierastavan kaikkea uutta ja hienoa!

Haasteista huolimatta pääsin keskustelemaan suomalaisten kanssa ja täytyy myöntää, että tykkäsin kokemuksesta huolehtia suomaisten hampaiden hyvinvoinnista!

Työssä ja työstä oppimista

Opin tässäkin kampanjassa paljon uutta, kuten minkälainen sähköhammasharja on hyvä (pyöreä harjapää) ja kuinka usein pitää vaihtaa hammasharja / harjaspää. Oikea vastaus on kolmen kuukauden välein, sillä tutkijat ovat havainneet, että yhdessä ainokaisessa hammasharjassa saattaa olla jopa 10 miljoonaa pöpöä ja bakteeria. Yök.

Mahtava homma että Moment Groupissa voi työssä oppia myös paljon hyödyllisiä asioita, kuten hampaanhoito! Itsehän huolehdin hampaistani, koska myyjä ilman hampaita ja valkoista hymyä ei pitkälle pötki! 🙂

Melkein hammaslääkäri

Suositus on pestä hampaat kaksi kertaa päivässä. Enemmän jos harjaa niin vaan rikkoo kiilteen hymystä, sitä en suosittele. 🙂

Sijoita sinäkin itseesi ja vaihda perinteinen käsikäyttöinen harja sähköiseen harjaan! Se on hyvä sijoitus ja maksaa itsensä nopeasti takaisin!

Kohtaamisiin!

T: Joni – ”melkein hammaslääkäri”

Joni Markkanen
Momentnaattori
– I sell effective as robot but with real care of my customers needs. My mission is to sell with high quality and satisfied customer is my prime objective.


Lue aikaisempi juttuni ”Myynti sakkaa? Muista korvien vuosihuolto!” »

Haluatko tulla meille töihin? Katso avoimet työpaikat tästä >>

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.