fbpx

Tuloksellisia kohtaamisia taksipalvelussa 24/7

Keski-Suomen Aluetaksi Oy:n ja Moment Groupin yhteistyö alkoi keväällä 2016. Aluetaksilla oli tarve löytää yhteistyökumppani, joka palvelee Keski-Suomen Aluetaksin omien työntekijöiden rinnalla kaikkia alueen taksia tarvitsevia asiakkaita.

Keski-Suomen Aluetaksista kerrotaan, että yhtenä merkittävänä tekijänä yhteistyökumppanin valinnassa oli Moment Groupin ISO 9001 -laatusertifikaatti, joka takaa sen, että palvelun taso on sitä, mitä asiakkaalle luvataan. Lisäksi aiempi kokemus taksien välittämisestä painoi vaakakupissa kumppania valittaessa.

Taksinvälitystä 24/7

Käytännössä Aluetaksin ja Momentin yhteistyö toimii siten, että arkisin ne puhelut, joihin Jyväskylässä ei ehditä vastata siirtyvät automaattisesti Momentin asiakasneuvojille. Digital Dispatchin tilausjärjestelmä mahdollistaa saumattoman tilausvälitystoiminnan kahdesta eri tilauskeskuksesta.

Illat, yöt ja viikonloput hoituvat taksitilausten vastaanoton osalta 100%:sti Moment Groupin asiakaspalvelukeskuksessa.

Asiakaspalvelun oltava tasalaatuista

Ideaalitilanteessa taksia tilaava asiakas ei huomaa, että puhelu ohjautuu ”oman väen” ulkopuolelle. Asiakkaan tulee saada taksi helposti, nopeasti ja oikean osoitteen lisäksi oikeaan aikaan – vastattiinpa puheluun Tampereen Klingendahlissa tai Jyväskylän Vasarakadulla.

Tätä ihannetilannetta, tasaista laatua, tarjotaan nyt kaikille Keski-Suomen taksiasiakkaille yhteistyössä Aluetaksin omien työntekijöiden ja Momentin asiakasneuvojien toimesta.

Vuorovaikutteista yhteistyötä

Kuten autolla ajamisen opettelussakin alussa meno voi vähän nytkähdellä, mutta toistojen ja tarkennusten jälkeen pirssi hyrrää ja kyyti rullaa kepeästi.

Aluetaksin ja Momentin osalta tiiviin yhteistyön, tietojen jakamisen, palautteen antamisen ja ohjeiden tarkistuksen avulla on päästy molempia osapuolia tyydyttävään menoon. Tietoja on vaihdettu tiuhaan niin sähköpostitse kuin puhelimessakin. Enää taksiasioihin liittyen ei tarvita kuin pientä hienosäätöä ja Aluetaksin yhteyspäällikön Sari Moision mukaan asiakkaat tuskin huomaavat mihin keskukseen taksitilauksensa soittavat.

Tarkkana saa olla – 13 kuntaa ja samoja kadunnimiä

”Meidän tilauskeskukseen tulee tilauksia koko Keski-Suomen maakunnasta. Tämä vaatii tilausten vastaanottajalta todella tarkkuutta, että tilaus menee oikealle paikkakunnalle välitykseen, koska jokaisessa kunnassa on paljon samoja ja samankaltaisia osoitteita ja paikkoja sekä asiakkaiden vaatimus palvelusta kehittyy kaiken aikaa”, kertoo toimitusjohtaja Harri J. Holttinen.

”Momentin tietämys meidän alueista on parantunut koko ajan. Oman kylän tutut ja turvalliset taksit löytyvät sujuvasti, mikä on meille ykkösasia”, toteaa Holttinen lopuksi.

Taksipalvelu on asiakasneuvojien mieleen

Momentin asiakasneuvojat Tiia ja Janne kertovat, että tavallisen taksitilauksen hoitaminen sujuu nopeasti, alle 20 sekunnissa. Kun asiakkaalta on saatu pyydetyt tiedot ja varmistettu, että tilaus on oikein, voidaan asiakasta kiittää soitosta ja toivottaa mukavaa illanjatkoa.

Tiia paljastaa, että käytännön työssä oppii kyselemällä tulkitsemaan hyvinkin suurpiirteisiä tilauksia, vaikka se välillä voi haasteita tuottaakin.

Asiakkailta Tiia toivoo myös ymmärrystä: ”Keskus ei välttämättä ole uteliasta ihmislajia, vaikka kyseleekin soittajalta tarkentavia kysymyksiä. Kyselemällä on tarkoitus saada selville, minkä kokoinen auto tarvitaan ja mistä ollaan matkalla minnekin.”

Kaiken kaikkiaan taksipalvelu on sekä Tiian että Jannen mieleen. Asiakkaita on mukava palvella ja KSAT on kiva palvelu!


Moment Group palvelee 500 yritys- ja yhteisöasiakasta monikanavaisesti ja 24/7. Katso Case-videot ja referenssit tästä >>

Kysymyksiä Moment Groupin palveluista? Jätä yhteystietosi, niin otamme yhteyttä!





Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.