fbpx

Tuloksellisia kohtaamisia, jakso 6 | Tommi Rytkönen

Halutaanko asiakasta oikeasti palvella vai onko puhe pelkkää jargoniaa? Mikä tekee kohtaamisesta tuloksellisen? Onko asiointikanavalla merkitystä ja jos, niin mikä merkitys eri palvelukanavilla on?

Näitä asioita käsitellään ohjelmasarjassa Tuloksellisia kohtaamisia. Aiemmissa jaksoissa vieraina ovat olleet

Isäntänä ohjelmasarjassa on Ville Tolvanen.

Asiakaslähtöisyys on suuri valhe

Kuudennessa jaksossa Ville Tolvanen esittää Renoa Groupin toimitusjohtaja Tommi Rytköselle väitteen, että asiakaslähtöisyys on oikeastaan suuri valhe. Yrityksillä ei ole aidosti halua kuulla asiakasta. Tarkemmin mietittynä – asiakkaat oikeastaan kyselevät vääriä asioita ja ihan väärässä kohtaa, suorastaan sotkevat yrityksen hienoja sisäisiä prosesseja!

Onko asia näin?

”Asiakaspalveluksi kutsutaan usein sellaista toimintoa, jonka yritys kokee, että sen on pakko järjestää. Siihen haetaan matalinta mahdollista tasoa ja yksikkökustannusta millä se voidaan tehdä”, kertoo Rytkönen havainnoistaan.

Tommilla on 30 vuoden kokemus, joten hän tietää mistä puhuu. Asiakas unohtuu usein prosessien jalkoihin ja hänellä onkin tapana kysyä alaisiltaan ”mitä tässä on asiakkaalle?”. Herättelevä ja eittämättä aiheellinen kysymys!

Rytkönen väittää, että se pärjää, joka on kaikkein uteliain ja kiinnostunein asiakkaan tarpeesta – olipa kyse mistä toimialasta tahansa.

Katso 20 min jakso tästä:

Kaikki jaksot klikkauksen päässä »


Kenet sinä haluaisit saada ohjelmaan? Laita ehdotuksesi Tuloksellisia kohtaamisia -haastateltavasta, klikkaa tästä >>

Nähdään verkossa! Seuraa meitä YouTubessa ja Spotifyssä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.