fbpx

”Töihin ja uusien asiakkaiden pariin on ollut mukava palata!”

Katri Puukka jäi kolmisen vuotta sitten vanhempainvapaalle Ina Finlandista ja palasi elokuussa Value Manageriksi Moment Groupiin. Paljon on muuttunut yrityksessä kolmen vuoden aikana, mutta niin on myös kotioloissa. Saan Katrilta pitkän katseen, kun kysyn mitä hän vapaa-ajallaan harrastaa.

”Kotona on kaksi alle kolmevuotiasta lasta.”

Ok. Myönnän, että kysymykseni oli huonosti mietitty.

Edelleen samojakin asiakkaita kuin 10 vuotta sitten

Metsätalousinsinööriksi kouluttautunut Katri on ollut lähimpänä kyseistä koulutusta toimiessaan neljä vuotta kausi- ja kesätyöntekijänä luontokeskuksen asiakaspalvelussa.  Luontokeskuksesta ura jatkui asiakasneuvojaksi Moment Groupin palkkalistoille; aluksi vuoden ns. luureissa ja sitten tiiminvetäjän roolista aina asiakaspalvelupäälliköksi.

”Oli kiva huomata, että palatessani vanhempainvapaalta asiakkaina on edelleen samoja yrityksiä, joita palvelin jo kymmenen vuotta sitten. Nyt katson asioita vain vähän eri vinkkelistä, en enää aloittelevana asiakasneuvojana. Paljon on myös tullut uusia tuttavuuksia, joten opeteltavaa on”, pohtii Katri.

Mitä Value Manager tekee?

”Nykyisessä toimenkuvassa on merkittävässä roolissa uusien asiakkaiden käyttöönotot. Minun täytyy olla uuden asiakkuuden paras asiantuntija, jotta voin viedä palveluun liittyvää tietoa Moment Groupissa eteenpäin oikeellisesti ja täsmällisesti.

Nopeimmillaan ns. ´perus vaihteen´ käyttöönotto voi onnistua jopa kolmessa päivässä. Tällöin kyseessä on yritys, joka ulkoistaa vaihteeseen tulevat puhelunsa meille. Toisessa ääripäässä ovat paljon koulutuksia vaativat asiakkaat, joille teemme laajoja kokonaisuuksia, useampaa kanavaa ja erityistä asiantuntijuutta vaativaa töitä. Näiden palveluiden käyttöönotossa ei yksi kuukausikaan riitä”, Puukka kertoo.

Auta meitä palvelemaan teitä

Palvelun ulkoistamiseen liitetään usein ajatus siitä, että laatu heikkenee ja palvelu on automaattisesti huonompaa. Onneksi tilanne ei käytännössä ole näin karu.

Palvelun laatuun voidaan vaikuttaa hyvällä ja perusteellisella koulutuksella ja asiakkaalta saadulla materiaalilla:

”’Sanon aina uudelle asiakkaalle, että olemme juuri niin hyviä kuin teiltä saatu materiaali on. Vaikka olemmekin päteviä, niin kaikkea ei voi ohjeistamatta osata 🙂  Ilmaisena vinkkinä jokaiseen yritykseen: kannattaa kirjata ylös työntekijöiden vastuut, kuka hoitaa mitäkin asiaa ja kuka on tarpeen tullen tuuraamassa kyseisestä henkilöä.

On myös kustannuksiakin ajatellen fiksua päivittää kalenteriin tieto, jos ei esim. halua, että puheluita yhdistetään tiettynä aikan. Ylipäätään on hyvä miettiä jo etukäteen miten kumppani voi omaa yritystä palvella parhaalla mahdollisella tavalla. Me kyllä tuemme ja olemme rinnalla, kun ensin yhdessä määritellään tavoitteet!” Katri sanoo.

Henkilökohtaisuus jää mieleen

Oletko saanut viime aikoina jossain hyvää asiakaspalvelua?

”Minua koskettaa henkilökohtaisuus ja se, että minun vuokseni on nähty vähän vaivaa. Tunsin, että olin enemmän kuin massaa, kun tein Papu Designille vaatetilauksen ja sain paluupostissa käsin kirjoitetun kiitos-kirjeen.

Pieni asia, mutta minulle merkityksellinen”, Katri muistelee.

Tavoitat Katrin:
email: katri.puukka@momentgroup.fi
puh: 044 590 1113


Haluatko tietää lisää Moment Groupin palveluista? Jätä yhteystietosi niin otamme sinuun yhteyttä! (lomake)






Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.