fbpx

Solubiologista Profit Center -ammattilaiseksi

Olen Heidi ja työskentelen Moment Groupin Tampereen yksikössä Value Managerina. Minun elämässäni on tapahtunut jänniä muutoksia viime vuosina. Jos olisin julkkis, niin lööpit hehkuttaisivat:

”Vannoutunut koiraihminen muuttui salakavalasti kahden kissanpennun käännyttämänä kissahulluksi neljän kissan omistajaksi!”

”Biolääketieteellistä tutkimusta tekevä solubiologi kyllästyi epäsosiaaliseen työnkuvaan, ja hyppäsi pois apurahakierteestä!”

Näköalapaikalle Contact Center -maailmaan

Vaikka tuo henkilökohtaisen elämän muutos onkin ollut aika merkittävä tapahtuma, sillä kissojen myötä enää ei pysy multa kukkaruukuissa eikä vaatteet pyykkitelineissä, niin tämä työelämän muutos se vasta mielenkiintoinen olikin.

Hetken aikaa nimittäin mietin, että päätös oli kyllä oikea mutta mitäs nyt tehdään. Tavoitteenani oli päästä keskustelemaan solujen ja pipettien sijaan ihmisten kanssa.

Ennakkoluulottomana työnantajana Moment Group näki ”väärän” koulutukseni taakse, ja ennakkoluulottomana työntekijänä minä siis tulin asiakasneuvojaksi puhelinasiakaspalveluun. Hyvin pian pääsin tekemään myös chat-asiakaspalvelua sekä kaikenlaista muuta mistä solubiologin maailmassa en ollut kuullutkaan.

Maailma avartui viikko viikolta, ja totesin että Contact Center -maailma on täysin aliarvostetussa asemassa. Tämähän on mieletön näköalapaikka, joka kaupan päälle tarjoaa työntekijöille yleistietoa eri toimialoilta. En myöskään pannut pahakseni sitä, että työkaverit osoittautuivat mitä parhaimmiksi, ja aitoja ystävyyssuhteitakin on vuosien varrella syntynyt.

Perfektionistin unelmahomma – ohjeiden viilaus

Kun meillä avautui tiiminvetäjän paikka sisäisessä haussa, niin tiesin heti, että tätä haen! Onnekseni tulin myös valituksi, hyviä hakijoita kun kuulemma oli muitakin.

Tiiminvetäjän työ olikin minulle mieleistä, sillä pääsin kouluttamaan asiakasneuvojia ja mikä parasta – viilamaan palveluiden ohjeita.

En silti voinut vastustaa haastetta, kun minulle kaksi vuotta sitten tarjottiin tilaisuutta kokeilla siipiäni asiakasvastaavan roolissa. Koin että minulla oli hyvä lähtökohdat asiakastyöhön, sillä tunsin jo palvelutuotannon puolen sekä asiakasneuvojan että liiderin näkökulmasta kolmen vuoden kokemuksella.

Tänä päivänä olen osa Chat/Some -segmenttiä, eli suuntaudun enenevässä määrin chat-palveluihin. Taustani vuoksi minulla on kuitenkin hallussa myös puhelinasiakaspalvelu ja siihen liittyviä asiakkuuksia. Varsinainen joka paikan höylä siis, ja mielelläni sellainen olenkin.

Parasta Value Managerin työssä ovat asiakkaat

Mikä Value Managerin työssä sitten on parasta? Meidän mahtavat asiakkaat tietysti!

Saan edelleen kouluttaa asiakasneuvojia uuden palvelun käyttöönotossa, ja teen rakastamaani ohjeiden viilausta (joskus vähän liikaakin, myönnetään), mutta kaiken tämän lisäksi saan pohtia asiakkaideni kanssa juuri heille parhaiten sopivia ratkaisuja ja toteuttaa niitä.

Olen saanut käydä mielenkiintoisia keskusteluita erilaisten asiakkaiden kanssa, ja kaikenlaisista haasteista on selvitty, kun asioista on puhuttu avoimesti.

Koulutusta kohti parempaa asiakaskokemusta

Me Moment Groupin Value Managerit kävimme juuri Balentor Oy:llä todella mielenkiintoisessa koulutuksessa ja sieltä on blogin yläkuvakin napattu. Kouluttaja Mika oli huipputyyppi, ja hänellä oli paljon niin faktaa kuin myös kokemusperäistä tietoa sekä myynnillisyydestä että asiakaslähtöisyydestä.

Asiakasvastaavina me nimittäin työskentelemme tuotannon ja myynnin rajapinnassa, joten olemme osaltamme varmistamassa, että asiakasyrityksemme saavat parasta mahdollista palvelua siten että se on samalla kannattavaa myös Moment Groupille.

Koulutuksessa nousi esille paljon uusia havaintoja, joita jokainen meistä voi ottaa käyttöön omaan työkalupakkiinsa, ja siten parantaa asiakaskokemusta ja kumppanuutta asiakkaiden kanssa.

Olen ilokseni huomannut, että voin aidosti tehdä tätä työtä täydellä sydämellä, ja uskon että se välittyy asiakkaillemme asti.

Heidi Edeja
Value Manager
Puh. 040 8388 046
heidi.edeja@momentgroup.fi

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.