fbpx

Chatbot

Chatbot on väsymätön 24/7-asiakaspalvelija verkossa. Chatbot löytää tiedon nopeasti ja se pystyy keskustelemaan rajattomalle määrälle vierailijoita samanaikaisesti.

Chatbot-palvelu – miksi?

  • Kasvattaa liidien määrää
  • Helpottaa asiakkaan ostoprosessia
  • Tehostaa asiakaspalvelua = parantaa asiakaskokemusta
  • Vastaa UKK:iin (kattaa 60-80 % chat-kysymyksistä)
  • Botti optimoi myös itse itseään – jatkuva kehitys
  • Henkilökohtainen palvelu ilman ihmisresursseja

Chatbot-palvelu, tätä se on:

Chatbot osaa vastata yleisimpiin verkkovierailijan esittämiin kysymyksiin, esimerkiksi yrityksen tuotteista, palveluista tai henkilöiden yhteistiedoista. Se myös kysyy verkkovierailijalta tarkentavia kysymyksiä ennen lopullisen tiedon hakemista ja kysymykseen vastaamista. Ellei chatbot löydä vastausta, kutsuu kone keskusteluun Moment Makerin (asiakasneuvojan), joka etsii lisätietoa ja vie chat-keskustelun maaliin.

Chatbotteja voi verkkosivustolla olla useita rinnakkain. Jos sivusto tai tuotevalikoima on laaja, botti voidaan opettaa vain yhden asiakokonaisuuden palvelijaksi. Samoin tehdään, jos verkkosivuille tarvitaan kieliversioita – jokainen kielivaihtoehto vaatii oman bottinsa.

Mikäli kysymykseen ei löydy vastausta, kutsuu chatbot keskusteluun mukaan Moment Makerin, joka etsii tarvittavat tiedon ja jatkaa chat-keskustelun loppuun asti.

Chatbotteja voi olla rinnakkain useita samalla verkkosivustolla. Jos sivusto tai tuotevalikoima on laaja, botti voidaan opettaa vain yhden asiakokonaisuuden palvelijaksi. Samoin tehdään, jos verkkosivuille halutaan useampikielinen chatbotti. Jokainen kielivaihtoehto vaatii oman bottinsa.

Chatbot-palvelu – kenelle?

Chatbotin hyödyt tulevat parhaiten esille isovolyymisissa, kuluttajille suunnatuissa chat-palveluissa ja bottia suositellaan, kun verkkosivuilla käydään yli 1000 chat-keskustelua/kk. Analysoituaan 1000 keskustelua, pystyy botti vastaamaan UKK:iin, jotka kattavat 60-80% kaikista verkkosivun chat-kysymyksistä.

Bottia voidaan käyttää myös oman chat-asiakaspalvelun tukena. Botti ehdottaa vierailijan kysymykseen vastausvaihtoehtoja, joista asiakasneuvoja valitsee sopivan. Tämä nopeuttaa tiedon selvittämistä 24 %.

Chatbotti oppii vaiheittain. 6 kk jälkeen se osaa vastata keskimäärin 66% kysymyksiin ja loput 33 % hoitaa chat-asiakasneuvoja.

Chatbot Moment Groupista – miksi?

Moment Group tuottaa chatbot-palvelun yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa. Meiltä saat koko paketin avaimet käteen: chatin ihmisresurssit, chat-ohjelmiston ja chatbot-tekoälyn.

Palvelua kaikissa kanavissa 24/7

Tiesitkö, että saat Moment Groupista kattavat kokonaisratkaisut nykyiseen asiakaspalvelutarpeeseenne? Palvelemme niin puhelimessa, sähköpostissa, chatissa kuin vaikkapa Facebookissa.  Olemme myös aktiivinen kumppani, kun haluatte kehittää asiakaskokemusta ja mietitte seuraavaa askelta kohti parempia ja tuloksekkaita kohtaamisia nykyisten ja tulevien asiakkaidenne kanssa. Kaikki palvelumme on saatavissa 24/7. Tutustu Moment Groupin palveluihin tästä >>

Haluatko tietää lisää? Täytä lomake, niin olemme sinuun yhteydessä!