fbpx

Chatbot

Chatbot on väsymätön 24/7-asiakaspalvelija verkossa. Käytännössä palvelu voidaan toteuttaa kahdella eri tavalla

  1. Nappibottina tai
  2. tekstiä tunnustavana tekoälyllä varustetulla robotilla

Kauttamme voit tilata kummankin palvelun.

Chatbot – Nappibotti

Nappibotti on ennalta suunniteltu dialogi vierailijan kanssa. Verkkovierailija vastaa valitsemalla chat-ikkunassa olevista painikkeista (”napeista”) jonkin nappibotin antamista vastausvaihtoehdoista.

Saatujen vastausten perusteella nappibotti voi esimerkiksi ohjata vierailijan oikealle alaverkkosivulle tai tarjota ennalta kirjoitetun vastauksen tekstinä chat-ikkunaan.

Nappibotti voi myös kerätä liidejä tai yhteydenottopyyntöjä, jotka toimitetaan yrityksen sähköpostiin. Yhteystiedot botti saa vierailijalta kysymällä niitä, rivi kerrallaan. Nappibotti on varsin kätevä ja nopeasti käyttöönotettavissa.

Nappibotin tueksi suosittelemme painiketta, josta keskusteluun voi kutsua mukaan Moment Makerin (asiakaspalvelijan) missä vaiheessa tahansa. Näin varmistetaan, että kontakti hoidetaan kerralla kuntoon ja asiakastyytyväisyys pysyy hyvällä tasolla.

Chatbot – AI, tekoäly, lisätty äly

Tekstiä tulkitseva chatbot käyttää hyödykseen tekoälyä, lisättyä älyä. Chatbot osaa vastata yleisimpiin verkkovierailijan esittämiin kysymyksiin, esimerkiksi yrityksen tuotteista, palveluista tai henkilöiden yhteistiedoista.

Chatbot myös kysyy verkkovierailijalta tarkentavia kysymyksiä ennen lopullisen tiedon hakemista ja kysymykseen vastaamista. Ellei chatbot löydä vastausta, kutsuu kone automaattisesti keskusteluun Moment Makerin (asiakaspalvelijan), joka auttaa henkilökohtaisesti ja vie chat-keskustelun maaliin.

Jos sivusto tai tuotevalikoima on laaja, suositellaan botti opetettavaksi vain yhden asiakokonaisuuden palvelijaksi. Samoin tehdään, jos verkkosivuille tarvitaan kieliversioita – jokainen kielivaihtoehto vaatii oman bottinsa.

Chatbot-palvelu – miksi?

  • Saat suuret asiakasvolyymit hallintaan. Chatbot vastaa heti ja voi palvella 247
  • Erikoisemmat kielivaihtoehdot voidaan toteuttaa kustannustehokkaasti
  • Botti hoitaa UKK:t. Omat asiakaspalvelijat voivat keskittyä vaativampiin tehtäviin.

Chatbot AI -palvelu | kenelle?

Tekoälyllä varustetun Chatbotin hyödyt tulevat parhaiten esille isovolyymisissa, kuluttajille suunnatuissa chat-palveluissa ja bottia suositellaan, kun verkkosivuilla käydään yli 1000 chat-keskustelua/kk. Analysoituaan 1000 keskustelua, pystyy botti vastaamaan UKK:iin, jotka kattavat 60-80% kaikista verkkosivun chat-kysymyksistä.

Bottia voidaan käyttää myös oman chat-asiakaspalvelun tukena. Botti ehdottaa vierailijan kysymykseen vastausvaihtoehtoja, joista asiakasneuvoja valitsee sopivan. Tämä nopeuttaa tiedon selvittämistä 24 %.

Chatbotti oppii vaiheittain. 6 kk jälkeen se osaa vastata keskimäärin 66% kysymyksiin ja loput 33 % hoitaa chat-asiakasneuvoja. Itsestään ei konekaan opi, vaan ihmisen on syötettävä botille tietoa, miten mihinkin kysymykseen vastataan.

Chatbot Nappibotti -palvelu | kenelle?

Nappibotti toimii hyvin myös pienemmän volyymin verkkopalveluissa. Sen hoidettavaksi kannattaa jättää esimerkiksi rekrytointiin, yhteystietojen etsintään ja yrityksen palveluihin liittyvät tiedustelut.

Aloitus- ja ylläpitokustannuksiltaan huomattavasti edullisempi Nappibotti onkin hyväksi todettu tapa aloittaa Chatbot-palvelu. Silloin voidaan suoraan vaikuttaa chatissä ns. yritykselle vähemmän arvokkaiden keskustelujen määrään. Vähemmän arvokkailla keskusteluilla tarkoitamme tiedusteluja ja yhteydenottoja, jotka eivät johda suoraan ostokseen, ajanvaraukseen tai myyntiliidin keräämiseen.

Parasta Nappibotissa on se, että se ei koskaan neuvo vierailijoita väärin, eikä tule tilanteita, joissa vierailija ei saa asiointiansa hoidettua.

Ihmisen tarjoama palvelu sekä Nappibotti- että Chatbot AI -palvelussa on oleellista hyvän asiakaskokemuksen takaamiseksi.

Chatbot Moment Groupista – miksi?

Moment Group tuottaa chatbot-palvelun yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa. Meiltä saat koko paketin avaimet käteen: chatin ihmisresurssit, chat-ohjelmiston ja chatbot-tekoälyn.

Tutustu myös perinteiseen chat-palveluun, jossa asiakasta on aina vastassa henkilökohtainen asiakaspalvelija, klikkaa tästä chat-palveluun »

Palvelua kaikissa kanavissa 24/7

Tiesitkö, että saat Moment Groupista kattavat kokonaisratkaisut nykyiseen asiakaspalvelutarpeeseenne? Palvelemme niin puhelimessa, sähköpostissa, chatissa kuin vaikkapa Facebookissa.  Olemme myös aktiivinen kumppani, kun haluatte kehittää asiakaskokemusta ja mietitte seuraavaa askelta kohti parempia ja tuloksekkaita kohtaamisia nykyisten ja tulevien asiakkaidenne kanssa. Kaikki palvelumme on saatavissa 24/7. Tutustu Moment Groupin palveluihin tästä »

Haluatko tietää lisää? Täytä lomake, niin olemme sinuun yhteydessä!