fbpx

Chat-palvelu

Chat-palvelun avulla saat keskusteluyhteyden verkkosivusi vierailijoihin ja/tai Facebookin ja WhatsApp -kanavien kautta tuleviin viesteihin. Meiltä saat palvelun tuottamiseen tarvittavat

  • työntekijät, Moment Makerit
  • chat-ohjelmiston sekä
  • valmiin sisältösuunnitelman ja
  • teknisen toteutuksen.

Chat-palvelua kehitetään yhteistyössä ja asiakkaillemme nimetään oma Value Manager ohjaamaan jokapäiväistä käytännön tekemistä. Haluamme olla yrityksesi kumppani asiakasrajapinnassa, emme ”harmaa”, ulkoistettu palveluntuottaja.

Miksi chat?

Chat on asiakkaiden mieleen nopeutensa ja näppäryytensä ansiosta. Tekemämme tutkimuksen mukaan (2017) jo pelkästään chatin julkaiseminen verkkosivuille parantaa asiakastyytyväisyyttä, koska yrityksen tavoittaminen helpottuu. Kun tähän lisätään

  • hyvin suunniteltu keskusteluohje
  • motivoituneet Moment Makerit
  • realistiset tavoitteet ja mittarit tekemiselle
  • läpinäkyvä raportointi
  • ja hyvä lopputulos

niin puhutaankin jo Moment Groupin asiakkaalleen tuottamasta Chat-palvelusta.

Yleisimpiä chatin käyttökohteita ovat perinteisten asiakaspalvelutehtävien lisäksi:

  • Verkkokaupan myyjä
    • Myy ja poistaa myynnin esteitä
    • Mittari: Toteutuneiden ostoskorien määrä ja myynnin konversion kasvu
  • Verkkoliidi
    • Kerätään vierailijoiden yhteystiedot myyjän työstettäväksi.
    • Mittari: liidien määrä vs. käytyjen keskusteluiden määrä. Liidien laatu.
  • HelpDesk
    • Ratkaistaan asiakkaan ongelma tai luodaan tiketti
    • Mittari: chatissa ratkaistut ongelmat, tikettien määrä, osaamistaso
  • Ajanvaraus
    • Varataan ja perutaan aika chatin kautta
    • Mittari: Ajanvarausten määrän kasvu. Peruutettujen aikojen uudelleenmyynti.
  • UKK-Chatbot
    • Usein kysyttyihin kysymyksiin vastaaminen, vierailijan opastaminen
    • Mittari: Vierailijan omatoimisuuden kasvattaminen, ”Muu asia” -keskustelujen vähentäminen

 

Miten toimimme

Moment Makerimme vastaavat vierailijoiden kysymyksiin yrityksenne puolesta viipymättä ja juuri kuten olemme yhdessä etukäteen sopineet. Yhteisiä toimintamalleja on monia.

  • Voimme hoitaa chatin 100% puolestanne tai
  • olla siellä yhtä aikaa teidän oman asiakaspalvelunne chat-tiimin kanssa.
    • Yhteisessä päivystysmallissa voimme sopia pelisäännöt esim. asettamalla palveluun ajastuksia, milloin saapuva chat-keskustelu hälyttää teillä tai meillä.
    • Lisäksi voimme olla viikonloppu-, ilta- ja yöpäivystäjänne, mikäli hoidatte arkipäivisin chat-asiakaspalvelun itse

Chat-palvelu on saatavissa 24/7.

Chat-palvelun hyödyt

  • Nopea ja kustannustehokas asiointikanava
  • Myynnille laadukkaita liidejä jopa 40% kaikista käydyistä keskusteluista
  • Laajenna palveluaikoja verkossa, ole tavoitettavissa ja käy kauppaa 24/7
  • Kaikki keskustelut tallentuvat. Sovitaan asioista kirjallisesti.
  • ServiceDesk – Nykyasiakkaille rajattu oma tuki, neuvonta ja etäasennus
  • Valitse kenen vierailijan kanssa keskustellaan
    • älytoiminnot isoissa B2C-asiakkuuksissa
  • Kilpailuvaltti
    • suomen-, ruotsin, englannin-, norjan- ja tanskankielinen natiivi palvelu
  • Vähentää puhelin- ja sähköpostiliikennettä (lue lisää tästä »)

Chat-lisäpalvelut

  1. Moment Online -raportointi
  • Saat tunnukset palveluumme, josta voit milloin tahansa…
    • Lukea toteutuneita chat-keskusteluja
    • Muodostaa tilastoja ja tulostaa ne PDF-tiedostoiksi
    • Seurata asetettuja mittareita 6 tai 12 kuukauden aikajaksolla. Näitä ovat esimerkiksi kerätyt liidit tai toteutuneet ajanvaraukset
  1. Palautteen kerääminen chat-kanavasta
  • vierailijalta voidaan automaattisesti pyytää palautetta chat-keskustelun jälkeen
  • kysely voidaan luoda Momentin järjestelmään tai ohjata suoraan asiakkaamme omaan, jo käytössä olevaan järjestelmään
  1. Chat kolmannen osapuolen verkkosivuille
  • Avaa chat-ikkuna oman sivustosi ulkopuolella. Mahdollista esimerkiksi
    • Autotalli.com, Nettiauto.fi, Autotie.fi
    • Etuovi.com, Oikotie.fi
    • Jokin muu sijainti verkossa, kysy meiltä.
  1. VideoChat tai CoBrowse
  • Kun tarvitset käyttöösi kuvayhteyden monimutkaisten asioiden helpompaa käsittelyä varten
  1. Facebook Messenger – ja WhatsApp -chat
  • Ohjataan myös näistä kanavista viestit Moment Groupiin
  • Kanavat mahdollistavat aivan uuden tavan toimia tiimissä

Turvallisuus

Tarjoamme Chat-palvelun yksittäisenä myyntiä lisäävänä palveluna (esim. liidihankinta) tai se voi olla yksi osa kokonaisvaltaista, yhteistyönä tuotettua asiakaspalvelua. Palvelu toteutetaan käyttäen TLS/SSL-turvatekniikkaa Näin salataan kaikki Chat-palvelussa tapahtuva viestintä, johon ulkopuolisilla ei ole pääsyä. Chat voidaan profiloida ”teidän näköiseksi” ja se voidaan lisätä kaikille alasivullenne tai vain halutuille sivuille, käyttötarkoituksen mukaan. Käyttöönottoon riittää internet-yhteys ja -selain.

Giosg.com

Käytämme yhtestyökumppanimme Giosgin ohjelmistoa. Giosg on kotimainen toimija, jolla on 650 asiakasta 12 maassa. Giosgille on myönnetty 27001 -laatusertifikaatti.

Vai sittenkin chatbot?

Meillä on tarjota myös tekoälyllä varustettuja chat-ratkaisuja. Tutustu chattibottivalikomaan, klikkaa tästä »

Palvelua kaikissa kanavissa 24/7

Tiesitkö, että saat Moment Groupista kattavat kokonaisratkaisut nykyiseen asiakaspalvelutarpeeseenne? Palvelemme niin puhelimessa, sähköpostissa, chatissa kuin vaikkapa Facebookissa.  Olemme myös aktiivinen kumppani, kun haluatte kehittää asiakaskokemusta ja mietitte seuraavaa askelta kohti parempia ja tuloksekkaita kohtaamisia nykyisten ja tulevien asiakkaidenne kanssa. Kaikki palvelumme on saatavissa 24/7. Tutustu Moment Groupin palveluihin tästä »

Voit kysyä suoraan Pasi Toivokoskelta chat-palvelusta:

 

Pasi Toivokoski

Chief Chat Officer
+358 (0) 50 531 8008
pasi.toivokoski@momentgroup.fi

Halutko tietää lisää chat-palvelusta? Lähetä meille kysymys, vastaamme pikimmiten: