fbpx

Päivä Chat Moment Makerina

Nauru raikaa ja sormet sauhuaa.

Päivä alkaa luonnollisesti tietokoneen käynnistämisellä. Avaamme muutaman kymmentä välilehteä nettiselaimeen ja kirjaudumme tarvittaviin järjestelmiin, jotta olemme valmiina pian ruudulle “pomppaaviin” asiakkaisiin.

Isot urheilukisat vaikuttavat chat-viestien määrään

Työtahti meillä on reipas, joten laiskistumaan ei pääse. Arkipäivistä vilkkaimpia ovat yleensä maanantai ja tiistai, mutta viikonloppuisinkin monella on hyvä hetki tulla chattailemaan. Asiakkailla on usein tapana ilmestyä chattiin isoina ryppäinä ja työpäivä etenee hyvin aaltomaisesti kiireisyydeltään. Näin käy esimerkiksi iltapäivällä, kun moni on kotiutunut töistä tai lauantaisin, kun on aikaa hoitaa rauhassa asioita.

Asiakaskadon voimme puolestaan huomata esimerkiksi arkisin klo 19.30, kun suomalaisten olohuoneissa kajahtaa “Tunteisiiiiiin”. On siis Salkkareiden aika. Samoin käy muun muassa isompien urheilukisojen ja Linnan juhlien aikaan.

Chat-työ on tavoitteellista

Työmme ei suinkaan ole päämäärätöntä, hauskaa jutustelua, vaan meillä on aina tavoite, jota kohti keskustelua ohjataan. Usein se on myyntiliidi tai esimerkiksi verkkokauppaostoksen loppuun saattamisessa auttaminen.

Päivän aikana vastaamme lukuisiin rutiinikysymyksiin ja opastamme esimerkiksi teknisissä kysymyksissä tai kerromme enemmän tuotteiden ominaisuuksista. Chatissa todellakin voi tulla vastaan ihan mitä tahansa treffikutsuista ruoanlaittovinkkeihin.

Missä asioissa sinä olet saanut apua chatin kautta?

Hankalatkin asiat selvitetään

Usein joudumme käyttämään parhaita salapoliisitaitojamme selvittääksemme ja ratkoaksemme tilanteita, joita eteemme tulee. Välillä saattaa olla hankala kertoa minkälaisessa asiassa apuamme kaivataan, tai asiakkaan pulma voi olla muutoin hyvin monimutkainen. Tämän vuoksi kysymme, etsimme ja autamme parhaamme mukaan.

Meillä on hyvä porukka tekemässä ja tässä porukassa tyhmyys ei tosiaan tiivisty, vaan saamme aina tukea toisistamme kinkkisissä tilanteissa.

Chat Moment Spirit

Työn lomassa on toki aikaa jutella työkavereidenkin kanssa. Meillä on rento, tiivis työyhteisö, josta ei hauskuutta ja huumoria puutu. Nauru raikaa samalla, kun sormet sauhuavat näppäimistöllä. Täällä me olemme aamusta iltaan sinun tukenasi.

Sormet sauhuten,

Saara & Paula


Saara ja Paula ovat kumpikin Chat Moment Makereita, jotka antavat Asiakaspalvelija äänessä -blogissa mm. vinkkejä hyvään chat-käyttäytymiseen, millainen on työpäivä chat-asiakasneuvojana ja mitä taitoja hyvältä Chat Moment Makereilta vaaditaan. Lue Saaran ja Paulan edellinen blogiteksti Mitä vaatii olla Chat Moment Maker tästä »

Kiinnostaako työ Moment Groupissa? Katso avoimet työpaikat tästä »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.