fbpx

Myynti sakkaa? Muista korvien vuosihuolto!

”Joni, kuuntele asiakasta!”

Kuulin tämän lauseen töissäni viime vuoden lopulla muutamaan otteeseen, kun tehtäväni oli myydä vakuutuksia. Esimies ihmetteli, kun en osannut reagoida kaikkiin asiakkaan kommentteihin toivotulla tavalla.

Puheluiden kuuntelu opettaa

Puhelinmyynnissä kehittyy, kun kuuntelee omia puheluita. Jos on itselleen rehellinen ja kuuntelee puheluita objektiivisesti, niin löytää aina uusia kehittämiskohteita. Varsinkin kun kuuntelee vakuutuspuheluita jälkikäteen huomaa, että moniin kommentteihin voisi reagoida paremmin.

Olen jopa kerran yhdessä kampanjassa jutellut vastaajalle! Puhelu yhdistyy, mutta asiakas ei sano mitään. Niinpä lähden kertomaan tarinaani ja kohta kuulen, kun asiakas sanoo:

”En ehdi juuri nyt jutella.”

mihin vastaan: ”Ok, palataan myöhemmin asiaan.”

Tämän jälkeen kuuluu vain ”PIIP”. Sehän olikin vastaaja!

Kuuntelemisen jalo taito

Kävin viime viikolla lääkärissä flunssan takia ja lääkäri tutki samalla korvat. Jestas – nehän olivat ihan täynnä vaikkua! Ei ihme, ettei asiakkaan kuunteleminen enää luonnistunut entiseen tapaan.

Varasin tietysti heti ajan vaikun poistoon. Hieman jännitti tämä toimenpide – miltä se maailma kuulostaa ilman vaikkua? Ja kaikista eniten huolestutti ajatus, että kuulostaako Lordi enää musiikilta?

Puhtain korvin parempaan asiakaskokemukseen

Loistohomma, että meillä Moment Groupissa kuuluu työterveyspalvelut niin ei tarvitse vaikut korvissa soitella. Toimenpide meni loistavasti ja olen kuin uudesti syntynyt! Voin suositella kaikille: käykää aina välillä korvavahan poistossa 😉

Myyntitulokseni nousevat varmasti, kun kuulen asiakkaan paremmin enkä joudu arvaamaan mitä asiakas sanoi.

Kuulo on hymyn ohella yksi myyjän tärkeimmistä ominaisuuksista! Ilman hymyä ei pärjää mutta kuuro puhelinmyyjäkään ei pitkälle pötki.

Joni Markkanen
Momentnaattori
– I sell effective as robot but with real care of my customers needs. My mission is to sell with high quality and satisfied customer is my prime objective.


Lue aikaisempi juttuni ”Kokemus rasvan myynnistä Moment Groupissa” »

Haluatko tulla meille töihin? Katso avoimet työpaikat tästä >>

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.