fbpx

Lupasimme kumppanille lisää myyntiä – miten kävi?

Muutama vuosi sitten kerroin organisaatiolle haluavani asiakkaaksi erään ison suomalaisen kuluttajabrändin. Se oli haaste ja tietynlainen haave, jonka sanoin ääneen. Tarvittiin sekä onnistunutt työtä että monta sattumaa ja haaveesta tuli totta.

Kyseisellä yhtiöllä oli historiaa toisen asiakaspalvelun ulkoistuskumppanin kanssa ja siellä oli tunnistettu erittäin hyvin niin haasteet kuin onnistumisen mahdollisuudet.

 Aktiivisuutta ja parempaa reagointikykyä

Myyntiprosessin aikana lupasin, että asiat tehdään meillä toisin kuin se mihin he olivat edellisen ulkoistuskumppanin kanssa tottuneet. Lupasin, että

  • reagoimme volyymivaihteluihin paremmin kuin aiemmin oli heidän kanssaan onnistuttu tekemään
  • myymme enemmän kuin oli totuttu
  • olemme yhteistyössä aktiivisempia kuin olivat kumppanin kanssa tottuneet
  • seison sanojen takana
  • teemme kaikkemme että lupaukset toteutuvat, jos ei ensimmäisinä kuukausina niin matkan varrella.

Perustelin lupaukseni, kerroin miten ja miksi. Varmasti jotkut epäilivät, toiset uskoivat. Ne olivat kovia lupauksia, ja ennenkaikkea kova luotto omaan porukkaan.

Vastausprosentti yli 96

Käyttöönotosta on nyt puolitoista vuotta. Mitä on tapahtunut? Vieläkö kehtaan kohdata asiakkaan muistaen ne kaikki lupaukseni?

Olemme reagoineet haastaviinkin volyymivaihteluun odotusten mukaisesti. Viimeisemmän kampanjan aikana vastasimme yli 96 % tulleisiin puheluihin.

Voin kertoa, että se on massiivinen lukema ja selkeästi ylittää tavoitteemme! Se kertoo joustavuudestamme, se kertoo myös siitä että olemme isolla joukolla kykeneviä reagoimaan nopeastikin suuriin kontaktimääriin. Se kertoo ennenkaikkea motivoituneesta ja kyvykkäästä esimiesjoukostamme ja joustavuudesta työntekijöidemme kanssa.

Myynti kasvoi liki 100 %

Olemme myyneet lähes tuplasti enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan. Olemme muokanneet asiakaspalvelusta aidosti arvoa tuottavan yksikön. Se yksinkertaisesti tarkoittaa sitä, että tuotamme palvelua, joka tuottaa aitoa arvoa – ei vain kustannuksia.
Tiimimme, asiakasvastaavamme saa kiitosta reagointikyvykkyydestä, siitä että meillä asiat otetaan tosissaan, asiakasta kuunnellaan ja toiveet toteutetaan.
Ylpeä siitä, että uskoin!

Tekemisen meininkiä ja oikeaa asennetta

Tiedättekö, että tässä kohden on hienoa olla juuri tämän jengin toimitusjohtaja! Puheet, jotka jotkut väittivät kauniiksi myyntipuheiksi, on lunastettu ja voin todella olla ylpeä osaamisestamme, asenteestamme ja tekemisen meiningistä – kuten sanoin, ylpeä koko jengistä! Luotin teihin, enkä suotta – kiitos!

Tämä on ollut mahdollista ammattitaitoisen henkilöstön voimin. Tämä on ollut myös mahdollista siksi, että olimme kyvykkäitä ajattelemaan asioita toisin, lähdimme haastamaan itseämme ja etsimään keinot, jolla voimme tehdä yhteistyöstä jotain poikkeuksellisen arvokasta, jotain eri tavalla kuin ennen.

Teimme toisin.

Kiitos myös asiakkaalle, joka mahdollisti rohkeat, erilaiset kokeilut ja kiitos asiakkaalle rohkeudesta toteuttaa koko asiakaspalvelu perinteisistä poiketen!

Pia Pursiainen
Chief Experience Officer
Puh. 044 5400 654
pia.pursiainen@momentgroup.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.