Ota yhteyttä

Laulava Moment Maker Ritva liputtaa laadun puolesta

Vuodesta 2004 lähtien Midas Touch Oy:n (nykyään Moment Group Oy) palveluksessa työskennellyt Ritva Tiikkainen aloitti Lapinlahdella ja on nyttemmin Iisalmen toimipisteessä Moment Makerina.
Maatalouspuolelle kouluttautunut ja maatalouslomittajana ja -yrittäjänäkin 10 vuotta toiminut Ritva uskaltautui aikoinaan heittäytyä aivan uudelle alalle. Eikä ole katunut.

Minkälainen nainen olet Ritva?

”Perheeseen kuuluu avomies ja kolme aikuista poikaa. Vapaa-ajalla harrastan liikuntaa, ristisanatehtäviä sekä ruuanlaittoa ja leivontaa. Ja jos joku ehdottaa jotain laulamiseen liittyvää, niin olen heti mukana! Olipa se sitten karaokea tai mitä tahansa muuta”, Ritva innostuu.

Millainen oli työurasi alku puhelinmyynnissä?

”Hain ja pääsin töihin Lapinlahdelle. Koulutuksen jälkeen aloitin työn, johon kuului pääasiassa vakuutusalan asiakaspalvelua ja myyntiä, mutta myös muita myyntikampanjoita jonkun verran.
Moment Groupiin haku oli ’hyppy tuntemattomaan’ mutta uskaltauduin lähteä, koska lehti-ilmoituksessa ei tuohon aikaan tehtävään vaadittu erityisiä taitoja. Ilmoituksessa sanottiin jotain siihen suuntaan, että ’jos tykkää jutella ihmisten kanssa niin kannattaa hakea ja kaikenlainen elämänkokemus on plussaa.’
Koulutuksessa sanottiin lisäksi, että myös Savon murre on plussaa”, Ritva nauraa.

”Asiakkaat kokivat kuuluvansa erityiseen ryhmään”

”Alussa myynti oli siinä mielessä erilaista, että asiakkaillekin puhelinmyynti oli uutta ja he kokivat, että todella kuuluvat erityiseen ryhmään, koska heille soitetaan. Niinpä kauppa kävi alkuun hyvin ilman erityistä argumentointiakin.
Vuosien saatossa puhelinmyynti alkoi lisääntyä ja sekaan tuli myös ’villiä myyntiä’, joissa asiakaspalveluun ei saanut yhteyttä. Uskoisin, että sen vuoksi ihmiset alkoivat suhtautua epäluuloisemmin kaikkeen puhelinmyyntiin”, Ritva kertoo.

Laadun vaatimus pudottaa ”huonot yrittäjät” markkinoilta

”Tällä hetkellä myynnissä eletään mielestäni murrosta. Nykyisin myynti on laadukasta ja ihmiset osaavat käyttää kuluttajan oikeuksia, eikä asiakkaan tarvitse pelätä, että ei esimerkiksi saa peruttua tilaustaan.
Tänä päivänä myyntipuhelun lopussa tehdään vielä myynnin kertaus ja kerrotaan asiakaspalvelun yhteystiedot sekä mahdollisuus halutessaan peruuttaa tilaus. Lisäksi asiakas saa kaiken vielä kirjallisena.
Uskon, että puhelinmyynti on kasvussa laadun paranemisen myötä ja ne yritykset jotka tekevät asioita huonosti eivät jatkossa enää pärjää”, uskoo Ritva.
”Meillä kiinnitetään koulutuksessa aina vain enemmän huomiota laatuun,” Ritva jatkaa.

Kiinteä peruspalkka ja TES-sopimus

”Viihtymiseeni Moment Groupilla on vaikuttanut laadukkaiden tuotteiden myynti ja TES:n mukainen palkka. Peruspalkka maksetaan vaikkei myynti olisi aina kulkenutkaan.
Meillä on lisäksi asiakaspalvelutyötä, joka on vuosien mittaan koko ajan lisääntynyt. Minulle sopii, että on vuoroin asiakaspalvelua, jossa saan ratkoa asiakkaiden ongelmia ja vuoroin myyntiä. Näin pääsen näkemään paremmin kokonaisuuden ja asiakkaan saappaisiinkin on helpompi ’hypätä’.”

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *