fbpx

Kokemus myynnillisestä asiakaspalvelusta

Olen ollut kohta 6 vuotta myyntityössä. Myyntityö on sydäntä lähellä ja teen kauppaa harrastusmielessä myös vapaa-ajalla.

Nyt sain tilaisuuden kokeilla kuukauden ajan työskentelyä asiakaspalvelussa. Oli mahtavaa päästä näkemään mitä eroja työssä on – vai onko!

Ongelmanratkaisukyky asiakaspalvelussa

Päivät ovat ihan erilaisia, kun saa myynnin sijaan auttaa asiakkaita heidän pulmissaan. Ja tulee tosi hyvä fiilis, kun onnistuu ratkaisemaan asiakkaan ongelman.

Olen huomannut, että asiakaspalvelussa käytän aivojen eri osia. Asiakaspalvelussa joutuu monesti käyttämään aivojen ongelmaratkaisulohkoa, kun ”pelkässä” myyntityössä luovan ajattelun lohkoa.

Myynnillinen asiakaspalvelu

Erityisesti olen tykännyt myynnillisestä asiakaspalvelusta. Esimerkiksi, kun asiakas varaa renkaanvaihtoaikaa niin saan myydä hänelle samalla laadukkaat renkaat. Ihan fiksua yhdistää asiakaspalveluun mukaan kaupantekoa. Kun sen tekee järkevästi, niin siitä hyötyvät kaikki! Tarjotaan soittajalle jotain, jota hän selkeästi voi tarvita. Homma hoituu kätevästi saman puhelun aikana!

Päivät asiakaspalvelussa ovat erilaisia kun ei ole niin kovia paineita myydä, vaan voi keskittyä entistä enemmän asiakkaan kuuntelemiseen ja auttamiseen. 🙂

Myyn arvoa – en hintaa

Asiakkaat ovat olleet mukavia eikä yhtään töykeitä. Myyntityössä näin ei välttämättä ole.

Erityisesti olen tykännyt myydä arvoa enkä hintaa. Eli kerrotaan mitä asiakas saa hinnalla eikä suoraan heitetä hintaa asiakkaalle.

Monesti asiakas säikähtää, jos myydään parasta rengasta eikä perustella ostopäätöstä ennen kuin kerrotaan hinta.

Tykkään itse esimerkiksi lauseesta:

”Edullinen henkivakuutus”

Kyllähän jokainen nyt haluaa itseensä sen verran panostaa!

Myynnillistä asiakaspalvelua, asiakaspalvelua ja myyntiä

Moment Group on mukava paikka, kun täällä voi tehdä myyntityötä tai asiakaspalvelua – ja useinhan nämä kaksi yhdistyvät. Jokaiselle löytyy sopivaa duunia!

Työssä myös oppii mukavasti itsekin esim. renkaista. Itse olen ainakin oppinut, millainen on hyvä rengas.

Olethan muistanut vaihtaa jo kesärenkaat? 😉

Joni Markkanen
Momentnaattori
– I sell effective as robot but with real care of my customers needs. My mission is to sell with high quality and satisfied customer is my prime objective.


Lue aikaisempi juttuni ”Huikean myyntikilpailun viikkoraportti” tästä »

Haluatko tulla meille töihin? Katso avoimet työpaikat tästä »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.