fbpx

Hyviä asiakaspalvelukokemuksia – osa 2

Kirjoitin viime viikolla kahdesta positiivisesta asiakaskokemuksesta, jotka minulle on tullut vastaan, kun olen ollut asiakkaana enkä myyjänä. Näitä positiivisia kohtaamisia tuli mieleeni vielä lisää ja näitä on mukava jakaa sinullekin 🙂

Case 3: Hieroja – tekee mitä lupaa

Hyvää hierojaa on hankala löytää. Minulla on useita kokemuksia hierojista, jotka aloittavat 5 min myöhässä ja lopettavat 5 min etuajassa. Asiakkaan arviointikyvyn (tai ajantajun) aliarvioiminen on harvoin fiksua!

Nyt olen löytänyt varman paikan. Lihakset tulevat kuntoon ja lähes aina saa nopeasti aikoja!

Case 4: Elektroniikkaliike, joka kuuntelee asiakasta

Ostin riskillä halvat kaiuttimet. Ja suprice suprice – nehän olivat umpisurkeat! Onneksi liikkeeseen sai palauttaa kaiuttimet, vaikka olin pakkauksen avannut ja härpäkkeitä kokeillut.

Loistavaa palvelua! Sain vaihdettua ne sitten tuplasti kalliimpiin ja niillä kelpaa popittaa!

Samasta liikkeessä ostin aikoinaan huonon hiusleikkurin, enkä ollut tietenkään tyytyväinen lopputulokseen. Senkin sain vaihtaa parempaan. Täydellinen asiakaspalvelukokemus!

Case 5: Pankki valvoo asiakkaan etua

Tuli vähän shoppailtua ja ostettua 1000 eurolla neljä kappaletta käytettyjä Lordin maskeja (hyvä diili!) Maksan tilisiirtona ja kaikki menee ihan hyvin, kunnes seuraavana päivänä tulee puhelu pankista:

”Tililläsi on havaittu epätavallista toimintaa. Oletko sinä tehnyt tämän eilisen xxx maksun?”

Olin juuri vaihtanut pankkia ja siirtänyt sinne tasan 1000 € ja melkein heti tein tuon maksun.

Loistavaa palvelua, että pankki vahtii asiakkaan rahoja heti kun epäilee väärinkäyttötapausta!

Case 6: Sairaan nopee pizzeria

Soitan pizzeriaan ja sanon:

”Numero 9 ja tulen hakemaan.”

Myyjä vastaa:

”OK”, ja laittaa luurin kiinni.

Loistavaa nopeutta. Ei turhaa smalltalkkia! Respect!

Muista antaa palautetta

Milloin sinä sait viimeksi hyvää asiakaspalvelua? Muistitko kiittää?

Joni Markkanen
Momentnaattori
– I sell effective as robot but with real care of my customers needs. My mission is to sell with high quality and satisfied customer is my prime objective.


Lue aikaisempi juttuni ”Hyviä asiakaspalvelukokemuksia – osa 1”, klikkaa tästä »

Haluatko tulla meille töihin? Katso avoimet työpaikat tästä »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.