fbpx

Hyviä asiakaspalvelukokemuksia – osa 1

Olen puhelinmyyjä, telemarkkinoija, Moment Maker… rakkaalla lapsella on monta nimeä!

Minulle myyjänä on tärkeää työssäni asiakkaalle jäävä hyvä mieli, positiivinen asiakaskokemus. Päivääni piristää aina välillä asiakkaalta tullut positiivinen palaute, ja sillä jaksan taas niitä tympeämpiäkin päiviä, joita nyt jokaiselle välillä tulee.

Ajattelinkin nyt jakaa positiivisia asiakaskokemuksia, joita on itselleni tullut vastaan, kun olen asiakkaana – enkä myyjänä.

Olkaa hyvä!

Case 1: Automyyjä, joka on kiinnostunut asiakkaasta

Olen kahdesti ostanut auton samalta jälleenmyyjältä. Ensimmäinen kohtaaminen oli onnistunut ja harvoin vaihdan myyjää, jos kokemus on ollut positiivinen.

  • Etsiessäni autoa sain nopean vastauksen sähköposteihini
  • Myyjän tarjous on aina hyvä
  • Myyjä ei yritä huijata minua
  • Myyjä ei tyrkytä
  • Myyjä antaa minulle aikaa miettiä
  • Myyjä antaa hyvän vaihtohinnan vanhasta autostani
  • Myyjä on aidosti kiinnostunut minusta

Hyvä asiakaspalvelukokemus saa minut siis ostamaan auton aina häneltä. 🙂 Viimeksi sain myös 150 eurolla raketteja kaupan päälle. Voiko mies enempää vaatia!

Case 2: Pizzeriassa palvelun on oltava nopeaa

Minulla on vakiopizzeria, jossa henkilökunta on ystävällinen ja iloinen. Aina kun menen sisään, tunnen oloni tervetulleeksi!

Pizzeriassa arvostan nopeutta. Harvoin joudun odottamaan pizzaani yli 15 minuuttia. Ja meillä on omistajan kanssa niin hyvä yhteys, että hän jo yrittää arvata minkä pizzan haluan ennen kuin ehdin avata suutani.

Pizza on herkullinen. Aina. Arvostan kokemusta niin paljon, että en ota ikinä mitään perus 8 euron pizzaa vaan otan aina Special Pizzan, joka maksaa 9 €!

Viimeksi olin tosin niin hyvällä tuulella, että otin talon Erikois Pizzan, joka maksoi 11€. Huikeeta hurvittelua!

Muista antaa palautetta

Harva unohtaa mainita saamastaan surkeasta palvelusta, mutta positiiviset kokemukset jää usein sanomatta ääneen.

Haastan sinut antamaan yhden positiivisen palautteen joka päivä ja seuraa mitä tapahtuu! Uskon, että omakin fiiliksesi paranee!

Joni Markkanen
Momentnaattori
– I sell effective as robot but with real care of my customers needs. My mission is to sell with high quality and satisfied customer is my prime objective.


Lue aikaisempi juttuni ”Mistä on suuret kaupat tehty”, klikkaa tästä »

Haluatko tulla meille töihin? Katso avoimet työpaikat tästä »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.