fbpx

Hyvän aspan resepti

Kirjoittamisen ohella tykkään leivonnasta, joten tänään haluan jakaa sun kanssasi hyvän aspan reseptin 🙂

Mutta mitä on ”hyvä”?

Käännöksessä hyvä laatu tarkoittaa muun muassa sitä, että vastaanottaja ei huomaa lukevansa käännöstä. Pätee niin tekstityksissä kuin vaikkapa shampoopullon etiketissä. Onnistunut asiakaspalvelu voisi puolestaan tarkoittaa sitä, että asiakas ei tiedä soittaneensa keskitettyyn asiakaspalveluun.

Tätä mukaillen hyvä aspan resepti olisi:

5 l oppimiskykyä
4 dl tiedonhakutaitoa
3 dl nopeutta
2 rkl empaattisuutta
1,5 tl eri asioiden hoitamista samaan aikaan
ripaus onnea matkaan

Kuten moni ruoka, myös aspa paranee kypsyessään. Annetaan siis taikinan nousta rauhassa parisen viikkoa. Sitten vähän pyöritellään ja annetaan taas levätä. Ei sivellä vedellä, jotta aspa ei kärtsää, ja saa paistua omia aikojaan.

Kuukauden päästä uunista tulee ulos höyryävä aspa, jota ei kuitenkaan voi vielä syödä vaan sen annetaan jäähtyä ensin. Nyt aspa on valmis syötäväksi!

Maistuu parhaimmalta muiden aspojen kera.

Lopuksi vielä lisää sanaleikkiä päivääsi, ole hyvä!

  • Ankkuri (asiakaspalvelijan tehtävänä voi olla asiakkaan ankkuroiminen yritykseen eli suomeksi sanottuna asiakashankinta)
  • Sukkeluus (nopeus on yksi aspan valteista)
  • Puhuminen (asiakaspalvelijan työ koostuu pitkälti kommunikoinnista)
  • Aavistus (asiakaspalvelijan on tiedettävä, mitä asiakas haluaa, jotta voisi palvella tätä)

Tuloksellisia kohtaamisia toivottaa,

kirjoittaja-kääntäjä-leipoja-aspa Sari


Jos oma ura Moment Groupissa kiinnostaa, klikkaa oheisesta linkistä!

Katso Sarin ”5 selviytymisvinkkiä asiakaspalveluun soittavalle” -postaus, klikkaa tästä »

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.