fbpx

Asiakastyytyväisyyskysely 2019

Touko-kesäkuussa toteutimme vuosittaisen asiakastyytyväisyystutkimuksen Moment Groupin asiakkaille. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millä tasolla asiakastyytyväisyytemme on kokonaisuudessaan, seurata tyytyväisyyden kehitystä sekä pureutua asiakkaidemme näkökulmasta niin vahvuuksiimme kuin kehittämisen kohteisiinkin.

Tutkimukseen vastasi tällä kertaa 77 asiakastamme vastausprosentin ollessa 32,4.

Suuri kiitos jokaiselle vastanneelle, saimme jälleen kerran paljon arvokasta palautetta toiminnastamme!

Moment Groupin vahvuudet

Tutkimuksen pohjalta suurimmaksi vahvuudeksemme on henkilöstömme palveluhenkisyys, ystävällisyys sekä aktiivisuus, mikä näkyy paitsi asiakaskontakteissa myös yhteistyössä.

”Jotkut asiakaspalvelutilanteet ovat saaneet erityiskiitosta ihan kuluttajilta saakka.”

Lisäksi asiakkaamme kokivat, että yhteyshenkilöt ovat hyvin tavoitettavissa ja asiat Moment Groupin kanssa hoituvat helposti ja sujuvasti. Palautteisiin ja mahdollisiin ongelmakohtiin reagoidaan nopeasti.

”Iso kiitos siitä, että teidän ihmiset ovat aktiivisia ja erinomaisesti tavoitettavissa.”

”Tämä on aina ollut parasta Moment Groupia, että palautteisiin ja mahdollisiin reklamaatioihin reagoidaan nopeasti ja ammattitaitoisesti. Lisäksi tilanteet ratkaistaan myös nopeasti ja korjaustoimenpiteisiin ryhdytään välittömästi.”

”Kokonaisuutena arvioiden hyvää ja luotettavaa yhteistyötä ollut vuosien saatossa. Kiitos.

On mahtava nähdä, miten tärkein voimavaramme, eli henkilöstömme nousee vuosi toisensa jälkeen esiin vahvuuksissamme!

Kehittämisen kohteet

Vaikka yhteistyön sujuvuus ja tavoitettavuus on yksi vahvuuksistamme, samaan aikaan osa asiakkaistamme koki, että yhteistyö voisi olla vieläkin aktiivisempaa. Lisäksi kaivattiin kehitystä ja selkeyttä raportointiin ja enemmän tietoa omaan palveluun liittyvistä tekijöistä.

Toinen tärkeä kehitettävä kokonaisuus oli palvelun tasalaatuisuuden ja tavoitteenmukaisuuden varmistaminen, mihin toivottiin kiinnitettävän jatkossa huomiota enemmän.

Tutkimuksessamme nousi esiin paljon samoja teemoja kuin aikaisempana vuonnakin. Parannusta oli tapahtunut monelta osin, ja kokonaisuudessaan asiakastyytyväisyytemme on edelleen hyvällä tasolla. Huomasimme myös, että kaikilta osin edellisen tutkimuksen pohjalta tekemämme toimenpiteet eivät olleet vaikuttaneet halutulla tavalla. Koska asiakkaamme ovat toimintamme lähtökohta, haluamme pyrkiä vieläkin parempaan!

Asiakastyytyväisyyskyselyn johtopäätös ja toimenpiteet

Kävimme yhdessä läpi tuloksia ja mietimme mitä voisimme tehdä toisin. Asetimme eri alueille selkeät mitattavat tavoitteet ja pohdimme, millä toimenpiteillä saisimme aikaan pitkäaikaisia vaikutuksia. Vastuutiimit vievät nyt aktiivisesti toimenpiteitä eteenpäin niin asiakkuudenhoidon, sisäisten valmennusten ja koulutusten kuin raportoinninkin osalta.

Kehitystyössä hyödynnämme vahvuuksiamme eli aidosti välittävää ja motivoitunutta henkilöstöämme ja pyrimme osallistamaan jokaisen momenttilaisen asiakastyytyväisyyden parantamiseen uudella tavalla.

Uusi vaihde on siis laitettu silmään ja uskon, että sinäkin huomaat muutoksen pian!

Tuloksellisiin kohtaamisiin!

Yhteistyöterveisin,

Satu

Satu Sarriolehto
Quality Excellence Manager
Puh. 044 333 6941
satu.sarriolehto@momentgroup.fi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.