fbpx

Asiakaspalvelun ulkoistaminen & vaivaton käyttöönotto

Asiakaspalvelun (tai minkä tahansa palvelun) ulkoistaminen herättää paljon kysymyksiä. Miten homma toimii käytännössä? Kuinka saada yliheitto, käyttöönotto, sujumaan jouhevasti ja ilman turhia kupruja?

Alla lainauksia asiakkailta tulleesta palautteesta. Miten he ovat kokeneet käyttöönoton ja yhteistyön alun?

Ei se niin vaikeaa ole, kun prosessi toimii!

Noudatetaan yhdessä sovittua aikataulua

”Käyttöönotto oli helppo ja suhteellisen vaivaton, ei vaatinut ajallisesti meiltä hirveästi.”

Hyvin aikataulutettu on puoliksi tehty.

Tämä on minun mottoni, kun lähdetään tulevan asiakkaan kanssa aloittamaan käyttöönottoprojektia.

  • Projektissa on selkeä aloitus
  • kaikille osapuolille selkeästi jaetut työvaiheet ja
  • projektilla päätös, jolloin kaikki on valmista molemmissa päissä ja
  • palvelu alkaa yhdessä sovittuna ajankohtana.

Tämän lisäksi pidetään välitsekkejä, jotta suuria yllätyksiä ei pääse vahingossakaan syntymään.

Ulkoistamisen tavoitteet?

”Olemme oikein tyytyväisiä käyttöönottoon, joka tapahtui joustavasti ja nopeasti, meidän omien aikataulujen venymisestä huolimatta.”

Aina tulee yllätyksiä ja niihin pitää sopeutua. Käyttöönotossa liian tiukalle kiristetty aikataulu luo turhaa kiirettä. Tärkeää onkin, että käyttöönoton suunnittelu aloitetaan välittömästi, kun on päätetty yhteistyöstä. Sovitaan yhdessä ne tavoitteet mitä Moment Group voi tuottaa asiakkaalle.

Alkupalaverissa hiotaan nyansseja

”Yhteistyö on aika alussa, mutta hyvältä vaikuttaa.”

Hyvin ja sujuvasti alkanut yhteistyö, luo mielenrauhaa asiakkaalle ja Momentille.

Käyttöönoton jälkeen pidetään alkupalaveri. Siinä on hyvä varmistella mahdolliset pikkunyanssit mitä on palvelun alun jälkeen noussut esille ja sopia miten jatkossa pidetään yhteyttä.

Sovitaan taas molemmille sopiva palaverikäytäntö ja pidetään siitä kiinni. Joskus palaveri voi olla 5 min joskus pidempään, mutta avoin yhteydenpito helpottaa kaikkia ja oma yhteyshenkilö on helposti saatavilla.

Käyttöönotto on meidän juttu

”Sujuvat, harkitut prosessit, ammattitaitoinen henkilökunta ja erittäin miellyttävät yhteyshenkilöt.”

Tämä on meidän juttu, tehdään harkiten yhdessä sovittuja asioita ja ollaan tavoitettavissa silloin kun meitä kaivataan.

Tuloksellisia kohtaamisia!

Katri Puukka

Value Manager
044 590 1113
katri.puukka@momentgroup.fi

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.