Ota yhteyttä

Tutkimus: Asiakaskokemus Suomen pörssiyrityksissä

Moment Groupin ja asiakaspalvelukokemus.fi -verkoston yhteistyössä tuottama tutkimuksen mukaan 24 prosenttia suomalaisista pörssiyrityksistä pitää asiakaskokemusta strategisesti merkittävänä.

Asiakaskokemuksen merkitys on noussut

Vuosi sitten julkaistussa tutkimuksessa asiakaskokemusta piti strategisesti merkittävänä 20 prosenttia pörssiyrityksistä.

Yhä useampi yritys ilmoitti mittaavansa asiakaskokemusta ja -tyytyväisyyttä suositteluastetta mittaavalla Net Promoter Score:lla (NPS). Pörssiyritysten osalta 9 prosenttia ilmoitti hyödyntävänsä NPS-mittaria. Vastaava luku vuosi sitten julkaistussa tutkimuksessa oli 5 prosenttia.

”Elämme selkeästi asiakkaan aikakautta. Aikaa, jolloin asiakkaan muodostamalla kokemuksella ja palvelun laadulla on yhä suurempi merkitys yrityksille. Asiakkaan muodostama kokemus määrittää palaako asiakas takaisin ja suositteleeko hän yrityksen tuotteita tai palveluita muille”, toteaa asiakaspalvelukokemus.fi -verkoston perustaja Matti Toivonen.

Lataa maksuton Asiakaskokemus ja -palvelu suomalaisissa pörssiyrityksissä -tutkimus tästä >>

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *