Ota yhteyttä

”Parasta on olla asiakkaiden kanssa tekemisissä”

Jani Argillander aloitti Moment Groupissa Sales Managerina 19.6. Myyjänä mies ei ole mikään keltanokka ja saksalaisella Topcartilla saatu myyntikoulutus saakin kehuja:

”Työskentelin 13 vuotta samassa organisaatiossa ja se on pitkä aika. Sain todella hyvän käytännön koulutuksen, saksalaisethan osaavat tunnetusti suunnitella projektit hyvin. Ilmapiiri Suomen toimistossa oli tiivis ja rento – työkavereiden kanssa tuli tavattua työajan ulkopuolellakin.

Lopulta oli kuitenkin aika tunnustaa itselleni, etten enää pystynyt kehittymään. Myin tulostamisen ylläpitoratkaisuja ja se tie oli osaltani ns. ”siinä”. Kipinää piti lähteä hakemaan muualta, jo urakehityksenkin kannalta,” Jani pohtii.

Asiakkaalle hyvä palvelukokemus

”Luottamus pitää ansaita. Tämä klisee ei ole tuulesta temmattu. Tunne, että on tullut hyvin palvelluksi, on asiakaskohtaamisessa tärkeää ja koen, että B2B-puolella tämä onnistuu parhaiten kasvokkain. Asiakkaan tarve pitää kuulla ja ymmärtää. Hyvä myyjä löytää ratkaisun, jota asiakas ei tiennyt tarvitsevansa,” Jani kertoo ja jatkaa:

”Työssä parasta on olla asiakkaiden kanssa tekemisissä. Aiemassa työssäni pisimmät asiakassuhteet kestivät 13 vuotta. Pidin asiakkaista hyvää huolta ja uskallan sanoa, että asiakkaat myös pitivät minusta. Myyjälle on lukkoon lyöty kauppa luonnollisesti tärkeä mittari, mutta parhaat onnistumisen kokemukset tulevat asiakkaalta saadun hyvän palautteen myötä.

Koska emme elä utopiassa on tunnustettava, että reklamaatioitakin tulee. Ja hyvä niin! Kun reklamaation hoitaa huolella ja hyvin, on se parasta PR:ää yritykselle.”

Tuloksellisia kohtaamisia

Miltä hyppy Moment Groupin palvelumyyjän housuihin nyt tuntuu, Jani?

”En ole koskaan pelännyt laittaa itseäni likoon. Tällä hetkellä olen uuden edessä ja tottahan hetki menee, että sisäistän monikanavaisen tarjooman ja osaan löytää parhaat ratkaisut meidän nykyisille ja uusille asiakkaille. Motivaationi on kova ja henki täällä on inspiroiva ja toisia tukeva, joten en hetkeäkään epäile, ettenkö kuuntelemalla ja toimeen tarttumalla opi telemarkkinoinnin, chatin, puhelinvaihteen ja asiakaspalvelun koukerot ja parhaat hyödyt asiakkaalle.”

Faktat Janista:

  • Syntyi Lahdessa 70-luvulla, kieppi Ruotsin Virsbossa parin vuoden ajan, jonka jälkeen nuoruus Eurassa
  • Opiskeli Ikaalisissa Pirkanmaan ammattikorkeakoulussa tradenomiksi (talous- ja hallinto)
  • Vaihto-oppilaana Barcelonassa ja Glasgow’ssa
  • Harrastukset: intohimoinen jalkapallon katsoja ja pelaaja (ent. Euran pallo, nyk. pappafutis)
  • OHO! Opiskeluaikoina tehnyt DNA-buukkauksia Ina Finlandissa (tunnetaan nykyään Moment Groupina)

Kysyttävää? Ota yhteyttä:

Jani Argillander
Puh. 044 7522 075
jani.argillander@momentgroup.fi

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *