Ota yhteyttä

”Oman työn arvostus ja letkeä ilmapiiri”, näitä asioita Anja arvostaa Moment Groupissa

Anjalla on vankka kokemus myynnistä. Hän on 10 vuotta tehnyt kasvokkain myyntiä puutarha-alalla ”ruusuna ruusujen joukossa” ja Moment Groupillakin on kertynyt saman verran vuosia puhelinmyynnissä. Harrastuksena Anja mainitsee mm. hyötyliikunnan; 10 kilometrin työmatka taittuu Pieksämäellä usein joko mennen tai tullen kävelemällä. Hoitoalan koulutuksen saaneena Anja ymmärtää liikunnan tärkeyden vastapainona istumatyölle.

Letkeä ilmapiiri on parasta

”Haluan nostaa kolme asiaa esille Moment Groupissa: Palkka ja työn sisältö ovat niistä kaksi, mutta ehdottomasti tärkeintä on se, että joka aamu on kiva tulla töihin. Huumori toimii ja työkaverit on mukavia. Telemarkkinointitiimeissä on meillä sekä nuoria että vanhempia ja molemmat oppivat rinnakkain työtä tehdessä toisiltaan. Uudet ja nuoremmat työntekijät tuovat tullessaan uusia tapoja tehdä tätä työtä ja meillä konkareilla on hyviä kokemuksen ja käytännön tuomia vinkkejä nuoremmille.”, Anja kertoo.

Esimiehetkin saavat kiitosta helposti lähestyttävyydestä. Kaikkiin kysymyksiin saa vastauksen nopeasti.

”Onko teillä lomia ollenkaan?”

Toimialaa kohtaan liikkuu vielä paljon epäluuloja. Jopa pitkäaikaiset kaverit saattavat edelleen kysyä onko puhelinmyyjällä ”lomia ollenkaan” tai ”onko sulla täydet työpäivät”? Tämä pistää leppoisaa naista vihaksi.

Jokainen haluaa, että omaa työtä arvostetaan ja harmittaa, että tällaisia väärinkäsityksiä alasta edelleen on. Anja kertoo, että ”Moment Groupissa tuntipalkkaa maksetaan kuukausittain ja bonukset nostavat palkkaa mukavasti. Myös toimeksiantajat huomioivat, on yhteisiä tavoitteita jotka palkitaan esim. virkistäytymishetkillä tai muulla vastaavalla. Lomaoikeus on työehtosopimuksen mukainen ja lisäksi on mahdollista päästä vaikuttamaan omaan työaikaan.”

Työntekijöille pidetään viikkopalavereita, joissa selviää miten projektit etenevät ja kuukausipalavereissa syvennytään lukuihin vielä tarkemmin. Nämä lisäävät yhteenkuuluvuuden tunnetta ja motivaatiota, myös oman työn arvostus kasvaa entisestään.

Ajat on muuttuneet

”Puhelinmyynti on tätä päivää. Vielä kymmenen vuotta sitten se oli vieraampaa, eikä siihen osattu suhtautua. Nykyään ihmiset ymmärtävät, että puhelimessa myydään ja siihen suhtaudutaan pääsääntöisesti hyvin. Myös ammattimaisuus on toista kuin aiemmin. Jokainen spiikki hiotaan ja myytävään tuotteeseen perehdytään huolella, mitään keskeneräistä ei myydä. Ei ole varaa hukata asiakkaita huonon valmistautumisen vuoksi. Asiakkailta olenkin saanut kommentteja ’Ethän sä mikään puhelinmyyjä ollutkaan’ ja ’Tämähän oli ihan täyttä asiaa!’”, Anja paljastaa.

Ennakkoluulot istuvat tiukassa. Kyllä se ihan puhelinmyyntiä on, vaikka sitä tehdäänkin miellyttävästi. Kerran Anjan myyntipuhe oli jopa niin miellyttävä, että asiakas nukahti kesken puhelun, kun ”aurinkokin paistoi vakuutusmyyjää kuunnellessa niin makeasti kasvoille”.

Ei kovin ärsyttävä puhelinmyyjä?

Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *