Ota yhteyttä

Asioinnin helppous ja mutkattomuus | Asiakaspalvelun Trendiraportti 2017

Miten asiakaspalvelu kehittyy vuonna 2017? Mikä asiakaspalvelussa puhuttaa?

Moment Groupin Chief Experience Officer Pia Pursiainen oli yksi Asiakaspalvelun Trendiraportti 2017:n haastateltavista asiantuntijoista. Alla on koottuna Pursiaisen näkemykset kuluvan vuoden trendistä, haasteista ja terveiset päättäjille. Raportti on ladattavissa kokonaisuudessaan tästä.


Mikä on asiakaspalvelun merkittävin trendi/kehityssuunta vuonna 2017? Miksi?

Asiakaspalvelun monikanavaistuminen, historia- ja asiointitiedon kerääminen sekä sen käyttäminen asiakaspalvelukontaktin aikana varmasti laajentuu entisestään. Asiakkaat valitsevat milloin ja miten kontaktoivat sekä olettavat, että olemassa oleva perustieto on jo käytettävissä – ei uudelleen kaiken asian kertomista ja selvittämistä. Asioinnin helppous ja mutkattomuus sekä tunnistaminen nousevat isompaan rooliin.

Mikä on asiakaspalvelun suurin haaste vuonna 2017? Miksi?

Asiakaskokemuksen luominen ja tasalaatuistaminen kaikkiin palveluhetkiin ja -kanaviin. Vaatii

a) käytettäviltä järjestelmiltä yhteensopivuutta ja tiedon keräämistä ja
b) henkilöstöltä tasalaatuista ammattiosaamista ajasta ja kanavasta riippumatta.

Miten asiakaspalvelun ulkoistaminen kehittyy lähivuosina?

Entistä enemmän yritykset ovat ymmärtäneet, kuinka tärkeää on fokusointi omassa liiketoiminnassa! Keskity siihen missä olet paras, älä yritä säätää kaikkea – siitä ei tule kuin sutta ja sekundaa. Tästä syystä ulkoistamispalveluiden tarve ja käyttäminen tulee entisestään kasvamaan. Oikein valittu ulkoistuskumppani on kustannustehokas ja laadukas ratkaisu asiakaspalvelun tulevaisuuden haasteisiin.

Mistä asiakaspalveluun liittyvästä aiheesta toivoisit enemmän avointa keskustelua?

Ylipäätään asiakaspalvelukeskustelua tulisi lisätä. Enemmän asiakaspalvelun näkymistä myös yritysten hallituksiin ja johtoryhmiin!

Tärkein neuvosi suomalaisille asiakaspalvelusta vastaaville ammattilaisille vuodeksi 2017?

Asiakaspalvelu on henkilökemiaa ja ammattitaitoa, ei teknisiä ratkaisuja.


Moment Group tuottaa Tuloksellisia kohtaamisia 24/7. Kerro yrityksesi tarpeista – ehkä voimme olla avuksi:





Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *